Foto: Nejc Hötzl
Avven v tujini pustili odličen vtis
17. maj, 2012
Mars je prodan skupine Skalp
17. maj, 2012

Laurie Anderson prihaja v Evropsko prestolnico kulture

Laurie Anderson (1947), ena najbolj priznanih – in drznih – ameriških pionirk ustvarjalnosti, živi in ustvarja v New Yorku. Ta eklektična avtorica, znana predvsem po svojih multimedijskih nastopih in inovativni uporabi tehnologije, se bo v Evropski prestolnici kulture predstavila s koncertno zgodbo Dirtday!. Gre za tretji in zadnji del iz serije solo zgodb Laurie Anderson, ki vključuje še »Happiness« in »The End of the Moon«, Dirtday! pa je vrhunec njenega revolucionarnega dela v tem žanru.
Na svojem zadnjem studijskem albumu Homeland (2010), pri katerem sodelujeta tudi njen mož Lou Reed in Kieran Hebden  (Four Tet), je Laurie zbrala najboljše zvočne zapise svojih koncertov, performansov, političnih pamfletov in filozofskih premišljevanj o svetu, v katerem živimo.
Andersonova slovi kot pionirka prepletanja umetnosti s tehnologijo. Pri iskanju novih kreativnih orodij, med katere sodi tudi Govoreča palica (Talking Stick), je Andersonova sodelovala z raziskovalno ustanovo Interval Research Corporation, ki sta jo ustanovila Paul Allen in David Liddle. Ustvarila je tudi uvodno sekvenco za prvi del projekta televizijske mreže PBS, Art 21, ki opisuje umetnost 21. stoletja. Za svoje delo je prejela številne nagrade, med drugim nagrado Tenco na festivalu v San Remu leta 2001 ter nagrado nemške založbe plošč (Deutsche Schallplatten), prav tako leta 2001. Andersonova je tudi prejemnica štipendij Guggenheimovega sklada in ameriškega sklada National Endowment of the Arts. Nedavno je sodelovala z Branom Ferrenom iz Applied Minds, Inc. pri oblikovanju umetniškega dela, ki je bilo na ogled v Guggenheimovem muzeju v New Yorku v sklopu razstave The Third Mind.
Leta 2002 je Andersonova postala prva rezidenčna umetnica agencije NASA, kjer je ustvarila svoj solo performans The End of the Moon. Performans je premiero doživel leta 2004 in gostoval na svetovnih odrih vse do leta 2006. Med številnimi nedavnimi projekti velja izpostaviti naročilo za oblikovanje serije audio-vizualnih instalacij in filma visoke ločljivosti z naslovom Skrito znotraj gora (Hidden Inside Mountains), ki sta bila predstavljena na svetovni razstavi World Expo 2005 v japonskem Aichiju ter zvočni dnevnik in knjigo z naslovom Nothing in My Pockets za francoski radio. Paritura za priznano delo Trishe Brown, z naslovom O Composite, je doživela premiero decembra 2004 v pariški operni hiši Opera Garnier. Andersonova je sodelovala tudi v ekipi, ki je ustvarila otvoritveno slovesnost atenskih Olimpijskih iger leta 2004. Leta 2007 je prejela prestižno nagrado Dorothy and Lilian Gish za izjemne dosežke na področju umetnosti. Zadnji solo performans Laurie Anderson, z naslovom Delusion, je doživel premiero na zimskih Olimpijskih igrah v Vancouvru leta 2010 in kasneje gostoval po vsem svetu.

Laurie Anderson, ena najbolj priznanih – in drznih – ameriških pionirk ustvarjalnosti, živi in ustvarja v New Yorku. Ta eklektična avtorica, znana predvsem po svojih multimedijskih nastopih in inovativni uporabi tehnologije, se bo v Evropski prestolnici kulture predstavila s koncertno zgodbo Dirtday!. Gre za tretji in zadnji del iz serije solo zgodb Laurie Anderson, ki vključuje še Happiness in The End of the Moon, Dirtday! pa je vrhunec njenega revolucionarnega dela v tem žanru. 

Na svojem zadnjem studijskem albumu Homeland (2010), pri katerem sodelujeta tudi njen mož Lou Reed in Kieran Hebden  (Four Tet), je Laurie zbrala najboljše zvočne zapise svojih koncertov, performansov, političnih pamfletov in filozofskih premišljevanj o svetu, v katerem živimo.

Andersonova slovi kot pionirka prepletanja umetnosti s tehnologijo. Pri iskanju novih kreativnih orodij, med katere sodi tudi Govoreča palica (Talking Stick), je Andersonova sodelovala z raziskovalno ustanovo Interval Research Corporation, ki sta jo ustanovila Paul Allen in David Liddle. Ustvarila je tudi uvodno sekvenco za prvi del projekta televizijske mreže PBS, Art 21, ki opisuje umetnost 21. stoletja. Za svoje delo je prejela številne nagrade, med drugim nagrado Tenco na festivalu v San Remu leta 2001 ter nagrado nemške založbe plošč (Deutsche Schallplatten), prav tako leta 2001. Andersonova je tudi prejemnica štipendij Guggenheimovega sklada in ameriškega sklada National Endowment of the Arts. Nedavno je sodelovala z Branom Ferrenom iz Applied Minds, Inc. pri oblikovanju umetniškega dela, ki je bilo na ogled v Guggenheimovem muzeju v New Yorku v sklopu razstave The Third Mind.

Leta 2002 je Andersonova postala prva rezidenčna umetnica agencije NASA, kjer je ustvarila svoj solo performans The End of the Moon. Performans je premiero doživel leta 2004 in gostoval na svetovnih odrih vse do leta 2006. Med številnimi nedavnimi projekti velja izpostaviti naročilo za oblikovanje serije audio-vizualnih instalacij in filma visoke ločljivosti z naslovom Skrito znotraj gora (Hidden Inside Mountains), ki sta bila predstavljena na svetovni razstavi World Expo 2005 v japonskem Aichiju ter zvočni dnevnik in knjigo z naslovom Nothing in My Pockets za francoski radio. Paritura za priznano delo Trishe Brown, z naslovom O Composite, je doživela premiero decembra 2004 v pariški operni hiši Opera Garnier. Andersonova je sodelovala tudi v ekipi, ki je ustvarila otvoritveno slovesnost atenskih Olimpijskih iger leta 2004. Leta 2007 je prejela prestižno nagrado Dorothy and Lilian Gish za izjemne dosežke na področju umetnosti. Zadnji solo performans Laurie Anderson, z naslovom Delusion, je doživel premiero na zimskih Olimpijskih igrah v Vancouvru leta 2010 in kasneje gostoval po vsem svetu.